Úřední vývěska

Název školy:

Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zdravotně znevýhodněné, Brno, Kamenomlýnská 2

Účel založení organizace:

Hlavní účel organizace a předmět činnosti je vymezen zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a prováděcími předpisy. Organizace poskytuje vzdělávání a služby dětem, žákům a studentům uvedeným v § 16 odst. 9 školského zákona.

Kontakty:

Adresa k doručování dokumentů v listinné podobě, v elektronické podobě doručovaných na technických nosičích (USB Flash disk a USB přenosný HDD) a poštovních zásilek (podatelna a sídlo) :

Kamenomlýnská 124/2, Brno, 603 00

Telefony: vrátnice střední škola (SŠ): + 420 543 212 531,  

vrátnice areálu (ZŠ, ZŠS, MŠ, SPC pro zrakově postižené):

+ 420 543 210 441, + 420 543 210 438, + 420 543 321 303,

mobil na vrátnici areálu (ZŠ, ZŠS, MŠ, SPC pro zrakově postižené): 777 602 326,

mobil na ředitelku školy: 721 231 781,

kuchyně, vedoucí stravování: +420 543 248 576, 724 090 260,

elektronická adresa podatelny, e-mail: sekretariat@sss-ou.cz

ID datové schránky: tgwya9d

www stránky školy: www.kamenomlynska.cz

IZO: 600 025 047

Právní forma: příspěvková organizace,

IČO: 653 53 650

DIČ: CZ 653 53 650

Zřizovatel: MŠMT ČR, Karmelitská 529/5, 118 00 Praha 1

Součásti organizace: mateřská škola, základní škola, střední škola, školní klub, školní družina, internát základní školy, internát střední školy, speciálně pedagogické centrum, školní jídelna, školní jídelna – výdejna, stravování svých zaměstnanců a zaměstnanců příspěvkových organizací vykonávajících činnost školy nebo školských zařízení ve smyslu § 119 věty třetí zákona č.561/2004 Sb. (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Zřizovací listina vydaná MŠMT ČR od 1. července 2006, čj. 6408/06 – 25

Popis vnitřní organizační struktury:

Základní organizační jednotkou školy je útvar. V jeho čele stojí vedoucí útvaru tzv. zástupci ŘŠ a pracovníci oprávnění organizovat, řídit a kontrolovat práci jiných zaměstnanců. Útvar plní funkce řídící, organizační, výkonné a kontrolní.

Útvary školy:  

ředitelství
pedagogické
o   pedagogický - střední škola

o   pedagogický - základní škola – I. stupeň, II. stupeň

o   pedagogický - základní škola speciální a mateřská škola

internát střední a základní školy, školní družina, školní klub
speciálně pedagogické centrum pro zrakově postižené
správa budov
stravování
 

Úřední hodiny sekretariátu školy (podatelny).

pondělí: 7:30 h - 12:00 h, 12:30 h - 14:00 h

středa:   7:30 h - 12:00 h, 12:30 h - 14:00 h

 

Účet pro úhrady plateb:

Bankovní spojení: slouží pro platby žáků a zaměstnanců. ČNB-č.ú.:195333621/0710
Sponzorský účet: slouží pro sponzorské dary. ČNB-č.ú.: 123–195333621/0710

 

Statutární orgán, jmenovaný MŠMT ČR:

Ing. Soňa Šestáková

Osoby určené k poskytování informací, kontaktní údaje:

Ing. Soňa Šestáková                    ředitelka školy (útvar ředitelství)

tel: 721 231 781

Mgr. Viktor Zálešák                     statutární zástupce ŘŠ, zástupce ŘŠ pro střední školu

tel: 608 730 442                                 (útvar pedagogický – střední škola)

Zástupci ŘŠ a další pracovníci, kontaktní údaje:

RNDr. Dana Švihálková              zástupce ŘŠ pro základní školu

tel: 607 286 281                                 (útvar pedagogický základní škola I. a II. stupeň)

Mgr. Dagmar Pelikánová           zástupce ŘŠ pro mateřskou školu a základní školu speciální

+ 420 543 321 303                             (útvar pedagogický základní škola speciální a mateřská škola)

Mgr. Lukáš Kabátek                     zástupce internátu střední a základní školy, školní

tel: 737 119 116                                 družiny a školního klubu

(útvar internát střední a základní školy, školní družina a školní klub)  

Mgr. Jana Trčková                                    zástupce ŘŠ SPC pro zrakově postižené

tel: 777 609 326                                 (útvar speciálně pedagogické centrum pro zrakově postižené)

Ing. Veronika Zálešáková          správce rozpočtu - finanční referent (útvar ředitelství)

tel: 608 405 341

Romana Blatná                             asistentka ředitelky (útvar ředitelství)

+ 420 543 321 303

Roman Loula                                  pracovník oprávněn organizovat, řídit a kontrolovat práci jiných

tel: 778 457 877                                 zaměstnanců (útvar správa budov)

Miroslav Srnec                              pracovník oprávněn organizovat, řídit a kontrolovat práci jiných

tel: 724 090 260                                 zaměstnanců (útvar stravování)

Výroční zprávy jsou k dispozici u ředitelky školy.

Zveřejnění informací v souladu s § 5, odst. 1 zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

a)      Důvod založení subjektu, vymezení hlavního účelu a předmětu činnosti organizace

Hlavní účel, předmět činnosti a důvod založení organizace je vymezen zřizovací listinou. Hlavním účelem a tomu odpovídajícím předmětem činnosti organizace je komplexní vzdělávání a výchova určen pro žáky se zdravotním znevýhodněním. Poskytuje:

-     předškolní vzdělání v mateřské škole zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona, ve znění pozdějších předpisů, dětem s mentálním, tělesným, zrakovým a sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami a autismem

-     základní vzdělání v základní škole zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona pro žáky s mentálním, tělesným, zrakovým a sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami a autismem

-     poradenské služby dětem, žákům a studentům se zrakovým postižením ve speciálně pedagogickém centru

-     žákům střední vzdělání ve střední odborné škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona pro žáky s mentálním, tělesným, zrakovým a sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami a autismem

-     žákům střední vzdělání v odborném učilišti zřízeném podle §16 odst. 9 školského zákona pro žáky s mentálním, tělesným, zrakovým a sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami a autismem

-     žákům ubytování na internátě

-     dětem a žákům školní stravování ve školní jídelně a ve školní jídelně-výdejně     

-     zájmové vzdělávání ve školní družině a školním klubu

Východiskem pro naplnění všech výchovných a vzdělávacích cílů jsou školní vzdělávací programy.

b)     Statutární orgán, místo a způsob, jak získat potřebné informace (žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech)

Statutárním orgánem organizace je ředitelka. Ředitel je jmenovaný Ministerstvem školství v souladu s ustanovením § 166 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. S účinností od 1. 8. 2018 a znovu od 1. 8. 2024 byla jmenována ředitelkou školy Ing. Soňa Šestáková. Ředitelka školu řídí, stanovuje organizaci a podmínky provozu škol a školských zařízení, odpovídá za použití finančních prostředků, rozhoduje o právech a povinnostech v oblasti státní správy taxativně vyjmenované v §165, odstavec 2 zákona č.561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Ředitelka jmenuje a odvolává své zástupce a pracovníky oprávnění organizovat, řídit a kontrolovat práci jiných zaměstnanců. Ředitelka odpovídá za plnění školních vzdělávacích programů, za odbornou a pedagogickou úroveň výchovně vzdělávací práce školy, dále poskytuje podmínky pro výkon České školní inspekce a přijetí následných opatření. Ředitelka odpovídá za zpracování a zpřístupnění veřejnosti výroční zprávy o činnosti školy. Ředitelka školy zajišťuje, aby zákonní zástupci nezletilého žáka a zletilí žáci byli informováni o průběhu vzdělávání a výchovy žáka.

Místo a způsob, jak získat informace, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí.

Jména a příjmení pracovníků školy určených k poskytování informací:

Ing. Soňa Šestáková, ředitelka školy, tel. 721 231781, e-mail:sestakova@sss-ou.cz,

Mgr. Viktor Zálešák, statutární zástupce ŘŠ, tel. 608 730 442, e-mail: zalesak@sss-ou.cz

Jméno a příjmení pracovníka pověřeného přijímáním žádostí či stížností, návrhů, podnětů či jiných dožádání a vydávajícího rozhodnutí:

Romana Blatná, asistentka ředitelky, +420 543 321 303, e-mail: sekretariat@sss-ou.cz nebo blatna@sss-ou.cz

Žádosti či stížnosti, návrhy, podněty či jiná dožádání jsou přijímané písemně poštou na adresu školy k rukám ředitelky, datovou schránkou, předáním písemné žádosti či stížnosti na sekretariátu školy. Ústně lze podat žádost telefonicky, popřípadě opět na sekretariátu školy u asistentky ředitelky. Lze využít služby elektronických komunikací na e-mail: sekretariat@sss-ou.cz.

c)       Postup, který musíme dodržovat při vyřizování všech žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů.

Žádost je podána dnem, kdy jsme ji obdrželi. Ze žádosti musí být zřejmé, že žadatel se domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. V žádosti musí být uvedeno jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu a adresa pro doručování. Pokud organizace zjistí nedostatek údajů o žadateli, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo se požadované informace nevztahují k naší působnosti, žádost odloží a vyzve žadatele do 7 dnů o doplnění. Pokud nerozhodneme o odmítnutí žádosti, ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo doplnění, poskytneme požadované informace. Lhůtu o poskytnutí informace můžeme prodloužit maximálně o 10 dní, pokud zjistíme, že ze závažných důvodů nejme schopni vyhovět.

d)     Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž jednáme a rozhodujeme

Ředitel školy se při výkonu své pravomoci řídí zejména: zákonem č. 561/2004 Sb.,
o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 500/2004 Sb. správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 262/2006 Sb. zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č. 13/2005, ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č.14/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č.15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů a výročních zpráv, ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č.47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou, vyhláškou č.74/2005 Sb. o zájmovém vzdělávání, vyhláškou č.27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č.177/2009 Sb., o nejbližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů a nařízením vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků.

e)      Sazebník úhrad za poskytování informací

Věcné náklady spojené s vytištěním informace, pořízením kopie nebo záznamu informace a zasláním informace žadateli zahrnují:

2,00 Kč za pořízení jedné strany výtisku formátu A4 nebo kopie

3,00 Kč za pořízení oboustranného výtisku (kopie) formátu A4

4,00 Kč za pořízení jedné strany výtisku formátu A3

5,00 Kč za pořízení oboustranného výtisku (kopie) formátu A3

Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s.p., případně jiného poskytovatele poštovní služby.

Pokud se jedná o informaci, která si vyžádá mimořádné rozsáhlé vyhledávání
a zpracování, zaplatí žadatel náklady ve výši 250,00 Kč za každou započatou hodinu pracovníka, který informaci vyhledává.

Celková výše úhrady je součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Z důvodu hodných zvláštního zřetele může ředitelka školy od úplaty upustit zcela nebo zčásti.

f)       Výroční zpráva za předcházející kalendářní rok o naší činnosti

Výroční zpráva o činnosti školy za předcházející kalendářní rok je k nahlédnutí u ředitelky školy, v budově B2, Kamenomlýnská 2, 603 00 Brno, v pracovní dny v době vždy od 8.00h  do 14.00h. Výroční zpráva o činnosti školy je také zveřejněna na webových stránkách školy www.kamenomlynska.cz.

Zveřejnění části Výroční zprávy dle § 18 zákona 106/1999 Sb., o poskytování informací za školní rok 2023/2024:

1.)     Počet podaných žádostí o informace - 1

2.)     Počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 0

3.)     Počet podaných odvolání proti rozhodnutí o neposkytnutí informace - 0

4.)     Opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, který povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení - 0

5.)    Výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence - 0         

6.)    Počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis jejich vyřízení - 0

7.)    Další informace stahující se k uplatňování tohoto zákona - 0

g)      Kontaktní údaje   

Veškeré žádosti a dokumenty v písemné či elektronické podobě se přijímají na sekretariátu školy.
Osobní doručení písemností na sekretariátě školy u asistentky ředitelky Romany Blatné v úřední dny:

pondělí a středa: 7:30 – 12:00 h, 12:30 – 14:00 h

Telefony a emailová adresa: sekretariát: Romana Blatná tel.: 543 321 303, email: sekretariat@sss-ou.cz,

ředitelka školy: Ing. Soňa Šestáková tel.: 721 231 781, sestakova@sss-ou.cz,

statutární zástupce ředitelky školy: Mgr. Viktor Zálešák, tel.: 608 730 442, e-mail: zalesak@sss-ou.cz

Pro písemný kontakt:                              
Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zdravotně znevýhodněné, Brno, Kamenomlýnská 2 Kamenomlýnská 124/2, Brno-Pisárky, 603 00

e-mail: sekretariat@sss-ou.cz, blatna@sss-ou.cz, sestakova@sss-u.cz, zalesak@sss-ou.cz

ID datové schránky: tgwya9d   

h)     Rozpočet

2023: Rozpočet: 124 273 289,- Kč, 2024: Rozpočet: 122 519 171,- Kč, orgán, který rozpočet schválil: MŠMT ČR, celkové plánované příjmy: 132 269 171,-Kč, celkové plánované výdaje: 132 269 171,-Kč.

V Brně, dne: 1. 9. 2024

×